top of page
Zoeken

Film tips

De laatste tijd kijk ik weer wat meer films. Een tijd lang keek ik ontzettend veel films en daarna een periode alleen maar series. Maar nu eindelijk weer wat leuke Netflix films gezien en wat films in de bioscoop. Sommige films zijn al wel wat ouder maar heb ik onlangs pas bekeken. Ik zal de 4 leukste/ beste films benoemen en kort vertellen waarover ze gaan!


Dumbo

Deze film is onlangs uitgekomen en volgens mij nog steeds te bekijken in de bioscoop. Ik moet eerlijk toegeven dat ik vroeger nooit de film had gezien en eerlijk gezegd dus ook niet helemaal wist hoe het verhaal liep. Maar dat maakte eigenlijk niet uit. Het is de film over het olifantje Dumbo die in een circus terechtkomt waar ontdekt wordt dat zijn lelijke, te grote oren niet alleen onhandig zijn maar er ook voor kunnen zorgen dat Dumbo kan vliegen. Ik ben verliefd op alles wat met olifanten te maken heeft en ik vind de meeste disney films erg leuk dus ging ik naar de bios om deze film te bekijken. Ik heb, tegen alle verwachting in, meerdere keren moeten huilen om deze film. Ja inderdaad… om een kinderfilm… Hij was heftig maar mega mooi. Zowel het verhaal als de acteurs en de animaties waren zo mooi en realistisch dat het echt wel even binnenkwam. Zeker een aanrader om deze film te gaan bekijken! Ik heb hem overigens niet in 3D gezien maar ik denk dat dit wel een leuke toevoeging geweest zou zijn. Dit was de enige film die ik onlangs in de bioscoop heb gezien, de andere films heb ik allemaal gekeken via Netflix.



22 July

Even iets héél anders dan Dumbo. Deze film gaat over de aanslagen in Noorwegen (Oslo en Utoya) in 2011. Het is heel heftig maar mooi gefilmd. Ook hier heb ik heerlijk om zitten janken. Ik ben zo gefascineerd geraakt door deze film. Het echte verhaal is heel mooi gespeeld en de namen van de kinderen die dit echt mee hebben gemaakt werden gebruikt wat de film nog heftiger en persoonlijker maakten. Even kort de inhoud: De film gaat over Anders Breivik, de terrorist die op 22 Juli eerst een bomaanslag pleegde op het parlementsgebouw in Oslo en daarna middels geweren in zijn eentje een aanslag pleegde op het politieke jeugdkamp wat plaatsvond op het eiland Utoya. Het is zeker geen film om even gezellig te kijken maar wel een ontzettend mooie film voor als je geïnteresseerd bent in zulke heftige onderwerpen.



The Green Mile

Een andere heftige maar klassieke film die ik onlangs gezien heb is The Green Mile. Wederom huilen (ik kies wel leuke films uit zeg…). Ik denk dat iedereen deze film wel gezien heeft of in ieder geval van gehoord heeft. Hij duurt best wel lang dus je moet even een avondje de tijd hebben maar het is zeker een aanrader. Er zitten wat stukjes in die niet helemaal prettig zijn om naar te kijken maar die zorgen wel voor de serieusheid in de film. Ik wilde deze film al erg lang zien maar mij hield de duur van de film heel erg tegen, hij duurt maar liefst 3 uur en 9 minuten maar geloof me, dit is het waard. Ook hield mij tegen dat de film uit 1999 komt en dus al wat ouder is, gelukkig heb ik me hier tijdens het kijken zeker niet aan geïrriteerd. De film gaat over John Coffey die onterecht in de dodencel terecht komt en wacht totdat hij in de elektrische stoel zal belanden.



The Highwaymen

Deze film gaat over het verhaal van Bonnie en Clyde. Hij staat nog niet zo heel lang op netflix en ik heb hem dan ook een week terug pas bekeken. Het is een misdaadfilm en bevat wat meer actie dan de films die ik meestal uitkies. Het verhaal is mooi vertolkt en het einde is wel heftig. Dit is trouwens wel een film waar ik eens niet om moest huilen en dat is voor mij dus heel wat. Zeker een aanrader om te kijken als je bijvoorbeeld met vrienden een goede film wilt zien of als je geïnteresseerd bent in Bonnie en Clyde. Let wel op dat je deze film kijkt en niet de gelijknamige film uit 2004, mogelijk is die ook heel goed maar als je deze zoekt moet je dus wel even op het jaartal letten!



Ik hoop dat ik jullie wat film inspiratie heb kunnen geven. Ik zou het erg leuk vinden als jullie laten weten wat jullie van deze films vinden/vonden en of ik hoor het graag als jullie nog goede tips hebben voor films!


Geschreven door Anita

3 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Leuke podcasts om naar te luisteren

De laatste tijd luister ik veel naar podcasts via Spotify. Ik zit veel in het ov en ik vind het lastig om dan aan school te werken of andere ‘nuttige’ dingen te doen. Dus eerst luisterde ik vaak muzie

Wat te doen tijdens de quarantaine?

Lieve lezers, ik wil jullie ten eerste meegeven om heel goed op jezelf en de mensen om je heen te letten! Denk goed om jezelf en probeer, waar nodig en waar het voor beide partijen veilig is, ouderen

bottom of page