top of page
Zoeken

Reisdilemma's

Helaas kunnen we nu natuurlijk even niet reizen. Ik had nog 3 reizen en 2 weekendjes weg op de planning staan. De reizen zijn allemaal gecanceld maar de weekendjes weg zijn later dit jaar en in Nederland dus ik hoop enorm dat deze nog door kunnen gaan! Ondanks dat we nu even nergens heen kunnen, wel alvast een artikel om wat inspiratie te geven over waar je heen kunt als dit allemaal weer over is. Lonneke en ik hebben ons best gedaan en ik hoop dat jullie dit leuk vinden!


Zonvakantie / wintersport

Lonneke: Zonvakantie. Ik ben nog nooit op wintersport geweest en ik zou dat alleen doen door de après ski. Mijn voorkeur heeft dan toch de zon Anita: Dit gaat raar klinken voor de meeste maar ik ben niet zo’n fan van hitte, ik vind een graadje of 22 prima. Ik verbrand snel en krijg snel hoofdpijn door de zon maar toch kies ik voor de zonvakantie aangezien ik nog nooit op wintersport ben geweest en dus ook niet weet of dit iets voor mij is.


Vakantie aan de kust in Nederland / Vakantie in het buitenland

Lonneke: Vakantie in het buitenland. Ik zelf vind het heel leuk om nieuwe landen te ontdekken en te zien hoe alles in een ander land gaat. Anita: zoals ik al vertelde ben ik geen persoon om in de zon te liggen en ik hou ook niet zo van het strand. Ik ga dus sowieso voor het buitenland. Geef mij maar een stedentripje, ik heb geen strand nodig want ik ontdek veel liever een stad.


Europees eten / Aziatisch eten

Lonneke: Europees eten. Ik ben een moeilijke eter en ga daarom liever voor simpel Nederlandse stamppot dan gerechten met rijst. Anita: Net als Lonneke ben ik een moeilijke eter, ik eet en bestel graag bekende dingen omdat ik anders bang ben dat ik iets niet lust. ik hou wel van chinees zoals we het in Nederland kennen maar ik zou niet naar Azië gaan voor het eten.


Weg met vriendinnen / Weg met partner

Lonneke: Weg met vriendinnen. Op dit moment heb ik geen partner dus mijn voorkeur gaat daarom uit om weg te gaan met vriendinnen. Anita: Dit vind ik een moeilijke keuze. Ik heb vorig jaar beide gedaan en beide waren ontzettend leuk. Maar met mijn vriend zou ik zo 2 weken weggaan en dat zou ik met de meeste vriendinnen, hoe leuk ze ook zijn, niet zien zitten. Ik ben beter ingespeeld op mijn vriend en hij op mij, na bijna 5 jaar weet je precies wat je van elkaar kan verwachten en daarom kies ik voor weg met mijn partner.


Actieve vakantie / Luier vakantie

Lonneke: Dit vind ik een lastige. Ik ben een beetje van beide ik wil altijd veel van een land zien. Maar ik wil ook altijd een paar dagen op het strand of aan het zwembad liggen. Maar ik ga dan toch voor een actieve vakantie. Anita: Ik kan niet zo goed tegen niks doen dus geef mij maar een actieve vakantie. Ik loop graag uren door een stad, rij rondjes door de omgeving en bezoek graag musea en andere bezienswaardigheden.


Azië / Afrika

Lonneke: Ik zou gaan voor Azië dit komt omdat daar nog veel plaatsen zijn die ik graag zou willen bezoeken. Anita: deze vind ik moeilijk. Beide trekken me niet heel erg. Toch zou ik kiezen voor Afrika omdat ik dan wel graag naar Zuid-Afrika zou willen, Kaapstad lijkt me namelijk erg mooi.


Barcelona / Rome

Lonneke: Rome. Ik zou graag meer van de cultuur daar waarnemen en Italië spreekt me meer aan dan Spanje. Anita: Rome, without a doubt. Ik wil naar beide erg graag maar als ik nu zou moeten kiezen zou het sowieso Rome worden. Eigenlijk best wel gek want als je me dit 5 jaar geleden had gevraagd had ik het andersom gezegd. Ik wilde eigenlijk deze zomer al naar Rome toe maar deze plannen hebben we doorgeschoven.


Hotel / Camping

Lonneke: Hotel. Sinds dat ik zelf in een hotel heb gewerkt zijn die keuzes een stuk makkelijker geworden. Luxe is toch fijner dan een luchtbedje en een tentje. Anita: Ik ben 1 x wezen kamperen met Lonneke en haar gezin, maar hoe leuk dit ook was, ik kies voor een hotel. Stiekem het liefste voor een appartement maar dat is hier even geen optie...


Citytrip / Natuurvakantie

Lonneke: Citytrip. Ik hou ervan nieuwe plaatsen te ontdekken. Buiten dat met citytrips je vaak niet in een tent hoef te slapen. Anita: Een natuurvakantie lijkt me leuk voor een keer maar ik zou zonder twijfel voor een citytrip kiezen. Ik heb inmiddels al wat citytrips gemaakt en ze waren allemaal ontzettend leuk!


Wereldreis / De wereld zien in meerdere keren

Lonneke: Wereldreis. Ik denk op het moment dat je de wereld meerdere keren wil zien dat je vast zit aan werk en je dan niet zo snel zegt ik ga weer even de wereld zien. Anita: De wereld zien in meerdere keren. Ik zou mijn vrienden en familie niet zolang kunnen missen en het lijkt me fijn om iets te hebben om telkens naar uit te kijken en niet na 1 grote reis klaar te zijn.


Nooit meer reizen / Nooit meer je vrienden zien

Lonneke: Nooit meer reizen. Ik ben heel erg gehecht aan mijn vrienden en zou niet weten wat ik zonder ze zou moeten. Ik vind het altijd super leuk om met hun iets te doen. Anita: met pijn in m’n hart kies ik voor nooit meer reizen. Mijn vrienden zijn me te dierbaar.


Weg met de auto / Weg met het vliegtuig

Lonneke: Weg met het vliegtuig. Je bent er sneller en je kan niet op alle plekken komen met een auto. Buiten dat wordt ik in een vliegtuig niet misselijk en in een auto wel. Anita: Ik ben enorm snel wagenziek maar ik vind het voordeel met de auto wel dat je compleet een eigen planning kunt maken en tussenstops kunt maken om nog meer te kunnen zien. Ik vind vliegen handig, snel en leuk maar ik kies toch voor de auto.


Backpacken / Cruisen

Lonneke: Backpacken. Ik hou van luxe maar ik vind de wereld ontdekken met een backpack toch een andere ervaring geven. Zo weet je dat je niet zo veel spullen nodig heb. Anita: Cruisen, hoewel me dit ook niet geweldig lijkt. Maar liever een cruise naar bijvoorbeeld Scandinavië dan backpacken in Thailand.


Alles regelen / Op de Bonnefooi

Lonneke: Alles regelen. Zo weet ik altijd waar ik aan toe ben. En wat ik zeker nog wil doen en wat niet. Anita: sowieso alles regelen. Ik ben een enorme controle-freak en wil het liefste alles vastzetten. Ik begin altijd een week van te voren met spullen pakken en ben dan al maanden bezig met wat ik wil zien en bezoeken.


Roadtrip / Op een plek blijven

Lonneke: Roadtrip. Ik hou ervan om dingen te verkennen. En om op plaatsen te komen waar je anders niet geweest zou zijn. Anita: Een roadtrip maar dan wel met maar een paar plekken zodat je wel alles rustig kunt bekijken en niet overal met een dag alweer weg moet.


Zou jij andere keuzes maken dan ons? Laat het ons weten in een reactie!

Wil je foto's zien van de reizen die wij maken? Volg ons dan op Instagram: @anything____anytime !


7 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Sofia

bottom of page