top of page
Zoeken

Tea Tag

Wij kwamen een paar verschillende tags tegen die ons erg leuk leken om in te vullen en te delen. Dus bij deze de eerste!


Losse thee of theezakjes?

Lonneke: Dan theezakjes dit omdat het toch een stuk makkelijker is om te pakken dan losse thee. Al vind ik losse thee wel lekkerder maar ik kies dan toch voor gemak.

Anita: liever theezakjes, ik hou niet zo van losse thee. Een combi van veel gedoe en ik hou meestal niet zo van de smaak.


Sterke thee of slappe thee?

Lonneke: Ik heb liever sterke thee dan te slappe thee. Ik ben geen fan van slappe thee.

Anita: moeilijk… liever te slappe thee denk ik. ik vind te sterke thee niet zo lekker.


Wat voor lekkers eet je graag bij de thee?

Lonneke: Mij kan je blij maken met een stroopwafel of een lekker gevulde koek. Bij de stroopwafel vind ik het altijd lekker om deze eerst even op mijn theekopje te leggen zo wordt de stroopwafel warm.

Anita: ik vind bastogne koeken wel lekker of een stroopwafel. En iets als cake of gebak is natuurlijk altijd goed


Wat zijn je favoriete merken thee?

Lonneke: Ik drink zelf heel veel verschillende soorten thee maar mijn favorieten zijn toch wel pucka, lipton en clipper.

Anita: pickwick en twinings denk ik.


Drink je op bepaalde tijdstippen een specifieke soort thee?

Lonneke: In de zomer vind ik het altijd lekker om muntthee te drinken. Voor de rest vind ik het in de ochtend lekker om chai thee te drinken. Aan het einde van de dag drink ik of lemon thee of forest fruit.

Anita: ik drink sowieso eigenlijk de hele dag door thee. ik kies vaak s ochtends een smaakje en drink daar dan meerdere kopjes van. S’avonds kies ik dan een ander smaakje. ik drink niet specifieke smaken op een specifiek moment.


Noem je drie favoriete theesmaken op dit moment.

Lonneke: Mijn drie favoriete theesmaken zijn lemon, forest fruit en chai tea.

Anita: mijn 3 favoriete smaken zijn nu karamel-peer, kers en appel-kaneel-rozijn denk ik


Uit welke kopje(s) of glazen drink je het liefste thee.

Lonneke: Thuis heb ik een 50cl beker van blond. Ik denk dat wel mijn favoriet is. Ik hou van grote koppen thee en niet van die kleine kopjes.

Anita: vroeger dronk ik het liefste uit de grootst mogelijke mokken. tegenwoordig drink ik liever meerdere kleine kopjes overdag en dan s’avonds een grote mok. Ook vind ik hoge thee glazen lekker drinken.

Waar moet jouw ideale theekopje aan voldoen?

Lonneke: Ik hou van een grote theekop. Er mag van mij wel 50cl in kunnen. Ik ben zelf een groot fan van de blond thee bekers dus ik zou eigenlijk geen andere kunnen omschrijven dan de blond theebekers.

Anita: mijn enige eis is dat ik er een beetje in kan zien hoe sterk mijn thee is, dus een glas of een van binnen witte mok.

Welke thee vind je echt niet te pruimen?

Lonneke: Ik heb 2 thee smaken die ik echt niet lekker vind. Dat zijn aardbeien thee en brandnetel thee.

Anita: Ik vind muntthee ontzettend vies en dus ook smaakjes als moroccan mint of sterrenmunt. Daarnaast hou ik niet zo van groene thee met cranberry erdoorheen.


Wanneer geniet je het meeste van je kopje thee?

Lonneke: Ik geniet het meeste van een kop thee als ik een lange dag op werk heb gehad en dan terug thuis kom en op de bank kan ploffen met een kop thee.

Anita: Een kopje thee voor of juist na de drukte op het werk vind ik fijn. even rust om je voor te bereiden op de drukte of juist even rust na de drukte. Het leukste is dit natuurlijk wanneer we met meerdere collega’s zitten te theeleuten.

Ik hoop dat dit leuk was om te lezen en dat jullie op deze manier iets meer over ons leren!


3 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Food review

bottom of page